José Lubbers is P&O-medewerker voor de Westerschelde Ferry. De Westerschelde Ferry BV exploiteert in opdracht van de Provincie Zeeland de veerdienst Vlissingen-Breskens met twee schepen: de Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima. ‘Er zijn circa 45 medewerkers in dienst. Een behoorlijk aantal, maar de schepen varen van circa 6.00 tot 23.00 uur en dat 7 dagen per week.’
Vraagbaak
Sinds 2016 wordt het beheer van het personeel, de financiën en de klantenservice van Westerschelde Ferry verzorgd door Movenience in Goes. ‘Voor het beheer van de medewerkersportefeuille vonden we in Sigma een uitstekende partner. Zij verzorgen de salarisadministratie voor ons. Ik geef hiervoor maandelijks de mutaties door en zij zorgen voor de verwerking ervan. De in-, door- en uitstroom van medewerkers regelen we grotendeels zelf. Maar heb ik een vraag, dan kan ik altijd contact opnemen en krijg ik direct antwoord. Laatst bijvoorbeeld was sprake van iemand met een dubbele functie. Ik vroeg me af hoe dat precies zat. Het is prettig dat je dan even kunt schakelen met een arbeidsjurist en zodoende zeker weet hoe je ermee om moet gaan.’
Flexibel
Voor José zijn met name de korte lijnen met Sigma erg prettig. ‘Ze hebben vaak aan een half woord genoeg. Bovendien, inmiddels kennen zij de cao Westerschelde Ferry net zo goed als ik. Als ik iets dreig te vergeten, wijzen zij mij er wel op. Die samenwerking is fijn. Komende maand ga ik op vakantie en ook dat stem ik dan vooraf even af. Ze zijn zo flexibel, dat ze vanwege mijn vakantie een aantal werkzaamheden naar voren halen. Dat kun je zo met ze regelen.’